درمان ریشه دندان، خارج کردن عصب دندان، تمیز کردن داخل کانال دندان و پر کردن آن با مواد مخصوص می باشد. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه، این مقاله را مطالعه کنید.

درمان ریشه دندان

هنگامی که پوسیدگی دندان عمیق شود میکروب های ناشی از پوسیدگی از مینا و عاج دندان عبور کرده و خود را به داخلی ترین بخش دندان که حاوی اعصاب است و پالپ دندان نامیده می شود می رساند و پالپ دچار التهاب و عفونت می شود و بیمار با درد خفیف تا شدید دندان مواجه می‎گردد. متخصص درمان ریشه یا اندودانتیست برای بر طرف کردن درد‎ و عفونت، پالپ ملتهب و آسیب دیده را خارج کرده و جای آن را با مواد مخصوصی پر میکند. به این عمل درمان ریشه دندان یا روت کانال تراپی یا در اصطلاح عامیانه عصب کشی گفته می‌شود.

عصب کشی و روکش فیلم

1- اگر پوسیدگی عمیق به پالپ دندان رسیده باشد.

2- در اثر ضربه شدید پالپ دندان آسیب دیده باشد.

3- بیماری‌ها یا التهاب لثه که به ریشه دندان رسیده باشد.

پوسیدگی عصب کشی درد دندان

• درد دندان حین جویدن دندان
  • حساسیت به ضربه روی دندان

درد دندان با سرما

پالپوتومی یا درمان اورژانسی

در این روش اندودانتیست پس از بی‎ حس کردن دندان، پالپ ناحیه تاجی ملتهب و آسیب دیده را حذف می‌‎نماید. این فرآیند یک اقدام اورژانسی برای کاهش درد شدید دندان بیمار بوده و سبب می شود که بیمار بتواند برای تکمیل درمان خود مجددا مراجعه نموده و درمان خود را نهایی نماید.

پالپوتومی اورژانسی

درمان مجدد ریشه

آدرس و شماره تلفن ما ، نوبت رزرو کنید

آدرس: تهران- سعادت آباد- میدان فرهنگ- سرو شرقی- بعد از بیمارستان پارسیان- پلاک 27- طبقه سوم- واحد 7