درمان ریشه

درمان ریشه، اندو، روت کانال تراپی (RCT)، عصب کِشی یا عصب کُشی؛ همه این اسامی ممکن است به گوشتان خورده باشد. هرچند که همگی تنها به یک پروسه دندانپزشکی اشاره دارند که در این مطلب کاملا با آن آشنا خواهیم شد.

درمان ریشه یا عصب کشی چیست؟

درمان ریشه یا عصب کشی عملی است که طی آن بافت آسیب دیده، عفونت کرده و غیرقابل برگشت درون دندان ابتدا کاملا تخلیه می شود و سپس با مواد مخصوصی جایگزین میگردد.

در ویدئو بالا مراحل کامل عصب کشی دندان و سپس قرار دادن پین و روکش دندانی را مشاهده می کنید.

چرا درمان ریشه انجام می دهیم؟

هنگامی که پوسیدگی دندان عمیق شود میکروب های ناشی از پوسیدگی از مینا و عاج دندان عبور کرده و خود را به داخلی ترین بخش دندان که حاوی اعصاب است و پالپ دندان نامیده می شود می رساند و پالپ دچار التهاب و عفونت می شود و بیمار با درد خفیف تا شدید دندان مواجه می‎گردد. متخصص درمان ریشه یا اندودانتیست برای بر طرف کردن درد‎ و عفونت، پالپ ملتهب و آسیب دیده را خارج کرده و جای آن را با مواد مخصوصی پر میکند.

فایل درمان ریشه

1- اگر پوسیدگی عمیق به پالپ دندان رسیده باشد.

2- در اثر ضربه شدید پالپ دندان آسیب دیده باشد.

3- بیماری‌ها یا التهاب لثه که به ریشه دندان رسیده باشد.

پوسیدگی عصب کشی درد دندان
رسیدن پوسیدگی به عروق و اعصاب پالپ

• درد دندان حین جویدن دندان
  • حساسیت به ضربه روی دندان

دندان درد از سرما

پالپوتومی یا درمان اورژانسی

در این روش اندودانتیست پس از بی‎ حس کردن دندان، پالپ ناحیه تاجی ملتهب و آسیب دیده را حذف می‌‎نماید. این فرآیند یک اقدام اورژانسی برای کاهش درد شدید دندان بیمار بوده و سبب می شود که بیمار بتواند برای تکمیل درمان خود مجددا مراجعه نموده و درمان خود را نهایی نماید.

پالپوتومی اورژانسی

درمان مجدد ریشه یا ری اندو

هزینه درمان ریشه

درمان ریشه یکی از به صرفه ترین اعمال دندانپزشکی است زیرا دندانی که ممکن است در زمانی کوتاه به مرحله ای برسد که دیگر قابل نجات دندان نباشد را نجات میدهد. همچنین نسبت به زمان، انرژی، دقت و مواد مصرف شده، یکی از ارزان ترین ها نیز محسوب می شود. قیمت درمان ریشه به عواملی مانند تعداد کانال دندان مورد نظر،موقعیت دندان، عصب کشی مجدد دندان، تخصص دندانپزشک و … بستگی دارد.

برای مشاهده جدول بروز قیمت ها به صفحه تعرفه خدمات مراجعه کنید.

در کلینیک دندانپزشکی تخصصی دکتر طبرسی کلیه اعمال دندانپزشکی توسط متخصصان مربوطه انجام میگردد و درمان ریشه نیز از این قاعده مستثنی نیست. درمان ریشه در کلینیک ما در سعادت آباد تهران توسط دکتر بهاره طبرسی متخصص درمان ریشه انجام میگردد تا بهترین کیفیت درمان را به شما هدیه دهیم.