teeth withening

نمونه کارها

بررسی نمونه کارها، خصوصا در بحث زیبایی تاثیر به سزایی در انتخاب دندانپزشک دارد. نمونه کارها در حوزه های دیگر دندانپزشکی میتواند نشان دهنده مهارت دندانپزشک باشد، اما در زیبایی علاوه بر بحث مهارت، سلیقه و روش هم اهمیت بسیاری دارد.
پس بهتر است قبل از اینکه به دندانپزشک ( مخصوصا جهت اعمال زیبایی) مراجعه کنیم، از طریق دیدن نمونه کارها، با مهارت و روش دندانپزشک آشنا شویم.
در این صفحه تعدادی بیمار تخصصی را با هم بررسی میکنیم.

نمونه کارهای متخصص ترمیمی و زیبایی

دندانپزشکی زیبایی شامل سفید کردن و مرتب کردن دندان، ترمیم شکستگی ها، بستن فاصله بین دندان ها و … به وسیله کامپوزیت، لمینت، یا بلیچینگ می باشد.
عکس هایی از کیس های زیبایی انجام شده در کلینیک دندانپزشکی تخصصی دکتر طبرسی را مشاهده میکنید:

بیمار زیبایی شماره 1

کیس زیبایی قبل از کامپوزیت123431

بیمار لمینت سرامیکی

در کیس زیر هم ۱۰ واحد روکش تمام سرامیکی را مشاهده میکنید که شامل درمان های زیر است:

• 6 واحد لمینت سرامیکی
  • 3 واحد روکش ایمپلنت
  • 1 واحد پست و روکش زیرکونیا

نمونه کار زیبایی کامپوزیت طبیعی

انجام دو واحد کامپوزیت ونیر جدید به رنگ و شکل طبیعی بعد از برداشت کامپوزیت ونیرهای قدیمی شکسته

نمونه کار کامپوزیت
نمونه کار کامپوزیت 2

دکتر نرگس محمدی خوشرو
متخصص دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی

جراحی لثه

بیمار قبلا برای انجام کامپوزیت دندان به دندانپزشک مراجعه کرده بود اما کامپوزیت ونیرهای قدیمی بسیار نامناسب بوده و ظاهر خوبی نداشتند.

جلسه اول: جراحی لثه ۱۰ دندان جلو بعلت کوتاهی تاج دندان ها و دیده شدن لثه ها حین خندیدن

جلسه دوم : برداشتن یا ریمو کردن کامپوزیت ونیرهای نامناسب قدیمی بیمار

جراحی لثه

جلسه سوم: هوم بلیچینگ یا سفید کردن دندانهای بالا و پایین ( بعلت زردی دندانها به بیمار توصیه شد جهت زیبایی بیشتر قبل از کامپوزیت ونیر دندانها، بلیچینگ انجام شود)

جلسه چهارم : دو ماه پس از جراحی لثه جهت بهبودی لثه کامپوزیت ونیر ۹ دندان جلو و تراش و قالبگیری یک واحد روکش تمام سرامیک دندان ۵ بالا انجام شد.

جراح لثه: دکتر نازی معدنچی
متخصص ترمیمی و زیبایی: دکتر نرگس محمدی خوشرو

بیمار کامپوزیت

کامپوزیت ونیر یک دندان جلوی پایین که دچار شکستگی و تیرگی شدید شده بود.

متخصص ترمیمی و زیبایی: دکتر نرگس محمدی خوشرو

نمونه بیمار کامپوزیت و بلیچینگ

کوتاهی و کج بودن دو دندان کناری اصلاح شد؛ همچنین لبه های تیز دو دندان جلو برای زیبایی بیشتر حذف شد.

بیمار سال تحت درمان ارتودنسی بودند ولی کج بودن دندان های کناری به طول کامل برطرف نشده بود.

نمونه بیمار لمینت دندان

۱۳ واحد روکش تمام سرامیک فک بیمار در یک کیس سخت و دشوار سایشی شدید

نمونه کارهای ایمپلنت و روکش دندان

ایمپلنت و روکش دندان نیز از مواردی ست که تاثیر زیادی زیبایی دندان ها دارد و ظاهر و کیفیت روکش دندان نیز ضمن سلیقه ای بودن، بستگی به لابراتواری که روکش ها را می سازد دارد. از این رو مشاهده ظاهر روکش های یک کلینیک نیز میتواند در تصمیم گیری کمک شایانی کند.

بیمار ایمپلنت و روکش

کیس پیچیده و دشوار بازسازی کامل فک بالا و پایین ترکیب ایمپلنت و روکش شامل:

• 10 واحد پایه و روکش ایمپلنت
  • 10 واحد روکش زیرکونیای دندانی
  • 3 واحد پونتیک ایمپلنتی
  • 1 واحد پونتیک دندانی

دکتر نوید احمدی متخصص پروتزهای دندانی و روکش های ایمپلنت
دارای بورد تخصصی

بیمار ایمپلنت و روکش تمام سرامیک

• دو واحد ایمپلنت کره ای دیو
  • سه واحد روکش تمام سرامیک زیرکونیا
عکس نمونه کار ایمپلنت6
  • دندان یک بالای سمت راست پایه بریج سه واحدی دچار عفونت بعلت شکستگی ریشه شده بود که قابل نگهداری نبود لذا بریج قدیمی بیمار بریده شد و خارج گردید. دندان یک بالا سمت راست کشیده شد پیوند استخوان انجام شد و ۶ ماه بعد که استخوان محکمی برای ایمپلنت تشکیل شد دو واحد ایمپلنت گذاشته شد و ۶ ماه بعد دو واحد روکش زیرکونیا بر روی دو پایه ایمپلنت و یک واحد روکش زیرکونیا روی دندان دو بالا سمت چپ گذاشته شد

دکتر سارا توکلی زاده
متخصص پروتزهای دندانی
دارای بورد تخصصی

نمونه کار عصب کشی و روکش

بیمار سه سال قبل با پوسیدگی شدید دندانها مراجعه کردند. به بیمار گفته شد احتمال ماندگاری دندانها بسیار کم است و اکثر دندانهای بالا و تعدادی از دندانهای عقبی پایین در صورت تمایل برای نگهداری، نیاز به درمان ریشه، جراحی افزایش طول تاج، پست ریختگی و روکش دارند. بیمار با توجه به اطمینان از کیفیت درمانهای تخصصی کلینیک، درمان تمام دندانها را به جای کشیدن و ایمپلنت انتخاب کردند. خوشبختانه بعد از گذشت سه سال تمام دندان هایی که درمان شده بودند هیچگونه پوسیدگی نداشتند و بیمار هم بسیار راضی بودند.

این فالواپ سه ساله نشان میدهد اگر درمانهای پیچیده تخصصی، با کیفیت بالا انجام شود احتمال موفقیت درمان زیاد است و بسیار با ارزشتر از کشیدن دندان و ایمپلنت می باشد، البته به شرطی که بیمار هم برای حفظ دندانهایش ارزش قائل باشد و همکاری لازم را داشته باشد.

بیمار زیبایی لمینت

حذف کامپوزیت ونیرهای قدیمی ۴ دندان جلو و ۴ واحد لمینیت سرامیکی به رنگ طبیعی و مشابه دندانهای کناری و فرم طبیعی و زیبا

علت مراجعه: ۴ دندان جلو بیمار از قبل کامپوزیت ونیر شده بود و بعلت نازیبایی بیمار درخواست تعویض انها را داشت.

جلسه اول: برداشتن کامپوزیتهای قدیمی ۴ دندان جلو
بعد از حذف کامپوزیت های قدیمی متوجه شدیم دندانها از قبل بسیار تراش خورده اند. با بیمار صحبت شد در این شرایط لمینیت سرامیکی بهتر از کامپوزیت ونیر مجدد می باشد.

جلسه دوم : اصلاح تراش ۴ دندان قدامی و قالبگیری

جلسه سوم: امتحان لمینیت ها

جلسه چهارم : تحویل

جلسه پنجم: ساخت نایت گارد بعلت دندان قروچه جهت محافظت از سایش دندانها

جلسه ششم: تحویل نایت گارد

بیمار ایمپلنت و روکش دندان

بازسازی کامل فک بالا با ۸ واحد ایمپلنت و ۱۲ واحد روکش تمام سرامیک زیرکونیا

درمان: تمامی ۱۲ ریشه و دندان طی دو جلسه کشیده شدند سپس ۸ واحد ایمپلنت همراه با پودر استخوان توسط جراح فک و صورت کاشته شد

بعد از گذشت ۴ ماه قالبگیری برای گذاشتن روکش بر روی پایه های ایمپلنت انجام شد.

بیمار کامپوزیت

علت مراجعه: ظاهر نازیبا و کوتاه بودن تاج دندانها و عقب بودن دندانهای جلو و همچنین زردی و نامرتب بودن این دندانها

درمان: پیش از پرداختن به سفید و مرتب کردن دندان ها، ابتدا جراحی افزایش طول تاج توسط متخصص جراحی لثه برای بیمار انجام شد تا طول دندان ها بیشتر به نظر بیاید.

پس از آن 10 واحد کامپوزیت ونیر برای سفیدی و مرتب شدن دندان ها، برای این مراجعه کننده عزیز انجام شد.