درمان ریشه یا عصب کشی

متخصص درمان ریشه سعادت آباد تهران + دریافت نوبت

درمان ریشه یا عصب کشی دندان یکی از درمان های دندانپزشکی است که در آن عروق و اعصاب دندان خارج می شود و جای خالی آن با مواد مخصوصی پر می شود. کار متخصص عصب کشی یا همان متخصص درمان ریشه به طور تخصصی انجام این درمان به بهترین روش ممکن است. هرچند که دندانپزشکان عمومی هم قادر به انجام دادن عصب کشی های ساده دندان می باشند، اما برای عصب کشی های پیچیده یا اطمینان از انجام شدن درمان ریشه به بهترین شکل باید به متخصص درمان ریشه مراجعه کنید. همچنین اگر به دنبال متخصص درمان ریشه خوب در غرب تهران هستید، برای رزرو نوبت آنلاین تنها کافیست فرم موجود در این صفحه را پر کنید.

نمونه بیمار درمان ریشه:

در ویدئوی زیر، خانم دکتر طبرسی متخصص درمان ریشه مراحل درمان یک بیمار که برای چکاپ دندانپزشکی مراجعه کرده بود را توضیح می دهند.

درمان ریشه یا عصب کشی چیست؟

درمان ریشه یا عصب کشی عملی است که طی آن بافت آسیب دیده، عفونت کرده و غیرقابل برگشت درون دندان، ابتدا کاملا تخلیه می شود و سپس با مواد مخصوصی جایگزین میگردد.

با اینکار باکتری هایی که عروق و اعصاب دندان نفوذ کرده اند حذف می شوند و از التهاب و به تبع آن از بین رفتن بافت دندانی جلوگیری می شود.

چرا درمان ریشه انجام می دهیم؟

هنگامی که پوسیدگی دندان عمیق شود میکروب های ناشی از پوسیدگی از مینا و عاج دندان عبور کرده و خود را به داخلی ترین بخش دندان که حاوی اعصاب است و پالپ دندان نامیده می شود می رساند و پالپ دچار التهاب و عفونت می شود و بیمار با درد خفیف تا شدید دندان مواجه می‎گردد. متخصص درمان ریشه یا اندودانتیست برای بر طرف کردن درد‎ و عفونت، پالپ ملتهب و آسیب دیده را خارج کرده و جای آن را با مواد مخصوصی پر میکند.

• اگر پوسیدگی عمیق به پالپ دندان رسیده باشد.

• در اثر ضربه شدید پالپ دندان آسیب دیده باشد.

• بیماری‌ها یا التهاب لثه که به ریشه دندان رسیده باشد

• درد دندان حین جویدن غذا

• حساسیت به ضربه روی دندان

میکروسکوپ و درمان ریشه
دکتر بهاره طبرسی متخصص درمان ریشه

پالپوتومی و پالپکتومی

تفاوت پالپکتومی و پالپوتومی میزان تخلیه شدن پالپ یا همان اعصاب و عروق دندان است. پالپکتومی خروج کامل پالپ و جایگزینی آن با مواد مخصوص است ولی در پالپوتومی تنها پالپ موجود در تاج دندان برداشته می شود و پالپ ریشه ها دست نخورده باقی می ماند.

پالپوتومی بیشتر در کودکان انجام می شود اما گاهی برای بیماران اورژانسی که درد زیادی را تحمل میکنند، پالپوتومی انجام می شود تا فشار حاصل از التهاب پالپ بر روی اعصاب کاهش پیدا کند. در این موارد بیمار برای ادامه درمان در جلسه دوم مراجعه میکند.

درمان ریشه مجدد چیست و چرا انجام می شود؟

گاهی اوقات درمان ریشه شکست میخورد و عفونت پس از مدتی برمیگردد. اما به گفته انجمن متخصصان درمان ریشه آمریکا این آمار تنها 5 درصد است و در 95 درصد موارد دندان عصب کشی شده تا پایان عمر مشکلی نخواهد نداشت.
طی درمان ریشه مجدد، ریشه های دندان که قبلا پر شده اند؛ دوباره خالی می شوند، اگر بافتی از دندان باقی مانده باشد نیز ضمن شکل دهی مجدد و پاک سازی دیواره های ریشه، تخلیه می شود.

عصب کشی دندان

چرا عصب کشی مجدد انجام می شود؟

هزینه درمان ریشه

درمان ریشه یکی از به صرفه ترین اعمال دندانپزشکی است زیرا دندانی که ممکن است در زمانی کوتاه به مرحله ای برسد که دیگر قابل نجات دندان نباشد را نجات میدهد. همچنین نسبت به زمان، انرژی، دقت و مواد مصرف شده، یکی از ارزان ترین ها نیز محسوب می شود. قیمت درمان ریشه به عواملی مانند تعداد کانال دندان مورد نظر،موقعیت دندان، عصب کشی مجدد دندان، تخصص دندانپزشک و … بستگی دارد.

برای مشاهده تعرفه خدمات متخصص درمان ریشه میتوانید به صفحه تعرفه خدمات مراجعه کنید.

دکتر بهاره طبرسی متخصص درمان ریشه

دکتر بهاره طبرسی با 16 سال سابقه فعالیت در دنداپزشکی، متخصص درمان ریشه و دارای بورد تخصصی بوده و در سعادت آباد تهران در کلینیک دندانپزشکی تخصصی دکتر طبرسی در کنار متخصصین سایر رشته های دندانپزشکی، آماده خدمت رسانی به بیماران عزیز به بهترین شکل ممکن می باشد.

دکتر بهاره طبرسی

رزرو نوبت متخصص درمان ریشه سعادت آباد تهران

اگر به دنبال یک متخصص درمان ریشه خوب در غرب تهران هستید، با پر کردن فرم میتوانید به صورت آنلاین نوبت رزرو کنید.

دکتر بهاره طبرسی متخصص درمان ریشه و با 16 سال سابقه دندانپزشکی تخصصی، در کلینیک دندانپزشکی تخصصی دکتر طبرسی در سعادت آباد تهران آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد.

رزرو نوبت آنلاین درمان ریشه یا عصب کشی

• برای رزرو نوبت آنلاین کافیست فرم بالا را پر کنید.
  • در وارد کردن شماره موبایل دقت کنید.