دندانپزشکی اطفال

در این بخش متخصص اطفال، افراد  3 تا 15 سال را معاینه و در صورت نیاز درمان می کنند.
هدف ما در کلینیک تخصصی دندانپزشکی دکتر طبرسی در سعادت آباد تهران این است که به کمک دندانپزشکی بدون درد و با استفاده از ابزارهای مدرن مانند لیزر، یک تجربه دلنشین در ذهن کودک ایجاد کنیم. به این منظور، خدمات دندانپزشکی اطفال در این بخش، با سرعت بالا و کمترین میزان استفاده از سوزن ارائه می‌شود که منجر به کاهش تروما و آسیب پس از درمان نیز خواهد شد.
دندانپزشکی اطفال

متخصص دندانپزشکی کودکان یا اطفال کیست؟

دندانپزشکی کودکان یک رشته تخصصی دندانپزشکی است که با مشکلات دهان و دندان کودکان از نوزادی تا سنین نوجوانی در ارتباط می باشد.

اخذ مدرک تخصصی دندانپزشکی کودکان مستلزم گذراندن سه سال دوره تخصصی بعد از دریافت مدرک دکترای دندانپزشکی عمومی می باشد.

در این دوره تخصصی علاوه بر آموزش تکنیک های تخصصی درمان دندان های کودکان و نوجوانان مسایل روانشناختی و کنترل رفتاری و ذهنی کودکان در محیط دندانپزشکی آموزش داده می شود و یک متخصص دندانپزشکی کودکان به طور حرفه ای و تخصصی علاوه بر درمان مناسب و اصولی دندان های کودک به روان در حال تکامل وی نیز اهمیت می دهد و با تکنیک های خاصی سعی در ایجاد نگرش مثبت به دندانپزشکی خواهد داشت.

علاوه بر این در طی دوره تخصص دندانپزشکی کودکان آموزش های لازم در زمینه دندانپزشکی بیمارستانی و درمان دندانپزشکی تحت شرایط بیهوشی عمومی و یا آرامبخشی به افراد داده می شود .

کلینیک تخصصی دندانپزشکی کودکان در سعادت آباد

از درمان های رایج در این بخش می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- فلورایدتراپی:

این فرایند یکی از رایج ترین و مهمترین خدمات پیشگیرانه برای تقویت ساختاری و مولکولی دندانها در کودکان است. ماده فلوراید چنانچه به میزان مناسب در اختیار دندان قرار داده شود باعث تقویت بافت دندان و جلوگیری از حل شدن املاح معدنی موجود در مینای دندان و درنتیجه پیشگیری از پوسیدگی دندان می‎شود. در این روش در ابتدا دندان کودک با کمک فرچه خاصی تمیز شده و سپس در فضایی عاری از رطوبت بزاق، ماده فلوراید به سطح دندان ها مالیده می‎شود. تکرار شش ماه یک بار این فرایند باعث کسب نتیجه ایده آل خواهد شد.

2- فیشور سیلنت تراپی:

دندانهای کرسی یا آسیای تازه رویش یافته دائمی در کودکان، در اغلب موارد دارای شیارهای عمیقی است که سبب می شود به علت توانایی محدودکودکان در تمیز نگهداشتن آنها، شانس و احتمال پوسیدگی بالایی داشته باشند. در اینگونه موارد دندانپزشک متخصص کودکان، با آماده کردن این سطوح شیاردار و عمیق و اضافه کردن موادی به این سطوح، آنها را به سطحی صاف و فاقد شیار تبدیل می نماید. این کار منجر به مهر و موم نمودن شیارهای سطوح جونده دندانها شده و در نتیجه ماده غذایی از روی این سطوح لیز خورده و گیر نمی‎کند.

متخصص دندانپزشکی اطفال تهران

3- ترمیم دندان های پوسیده شیری یا دائمی:

در صورت مشاهده هر گونه دندان پوسیده در دهان کودک، دندانپزشک متتخصص کودکان با کمک تجهیزات مخصوص کودکان اقدام به حذف پوسیدگی و ترمیم دندان ها با مواد همرنگ دندان و یا آمالگام می نماید. در بعضی مواقع پوسیدگی به علت شدت و وسعت زیاد وارد فضای مغز یا پالپ دندان شده که در این صورت دندانپزشک می بایست در ابتدا درمان عصب دندان را انجام دهد، سپس دندان را پر و ترمیم کند.

4- درمان پالپوتومی و پالپکتومی دندان:

در مواقعی که کودک با درد شدید و مداوم، به دندانپزشک مراجعه می‎کند، دندانپزشک متخصص می بایست برای معالجه عصب دندان اقدام کند. اگر در حین درمان، دندانپزشک متوجه شود که آلودگی میکروبی فقط محدود به ناحیه تاجی است و ریشه‎‎ ها درگیر نشده ‎اند، در این صورت  فقط عصب ناحیه تاجی حذف شده و عصب ناحیه ریشه را حفظ می‎نماید. به این روش پالپوتومی یا حذف مقطعی پالپ ناحیه تاجی دندان می گویند. اما اگر عفونت به ریشه هم رسیده و دندانپزشک مجبور به تخلیه کانال‎های عصبی ناحیه ریشه هم باشد، آنگاه دندانپزشک با وسایل خاص داخل کانال‎های ریشه دندان را نیز تمیز و عاری از عفونت خواهد کرد، که به این روش پالپکتومی و یا حذف کلی پالپ ناحیه تاجی و ریشه‎ای دندان می گویند.

برای مشاهده جدول بروز قیمت ها به صفحه تعرفه خدمات مراجعه کنید.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید به سایت های زیر مراجعه کنید:

وب سایت رسمی دندانپزشکان عمومی ایران

آکادمی تخصصی دندانپزشکی کودکان آمریکا