درمان ریشه دندان
 هنگامی که پوسیدگی دندان عمیق شود میکروبهای ناشی از پوسیدگی از مینا و عاج دندان عبور کرده و خود را به داخلی ترین بخش دندان که حاوی اعصاب است و پالپ دندان نامیده می شود می رساند و پالپ دچار التهاب و عفونت می شود و بیمار با درد خفیف تا شدید دندان مواجه می‎گردد. متخصص درمان ریشه یا اندودانتیست برای بر طرف کردن درد‎ و عفونت پالپ ملتهب و اسیب دیده را خارج می کند که به این عمل درمان ریشه دندان یا روت کانال تراپی یا در اصطلاح عامیانه عصب کشی گفته می شود.

1- اگر پوسیدگی عمیق به پالپ دندان رسیده باشد.

2- در اثر ضربه شدید پالپ دندان آسیب دیده باشد.

3- بیماریها یا التهاب لثه که به ریشه دندان رسیده باشد.

• درد دندان حین جویدن دندان
  • حساسیت به ضربه روی دندان

پالپوتومی یا درمان اورژانسی

در این روش اندودانتیست پس از بی‎ حس کردن دندان، پالپ ناحیه تاجی ملتهب و آسیب دیده را حذف می‎نماید. این فرآیند یک اقدام اورژانسی برای کاهش درد شدید دندان بیمار بوده و سبب می شود که بیمار بتواند برای تکمیل درمان خود مجددا مراجعه نموده و درمان خود را نهایی نماید.

درمان مجدد ریشه

جراحی ریشه دندان یا اپیکو

جراحی ریشه دندان در موارد زیرکاربرد دارد:

• درمان ریشه مجدد انجام گردیده ولی اثربخش نبوده
  • بعلت وجود پست داخل کانال، دسترسی به داخل کانال امکان پذیر نباشد.
  • کانال دندان کاملا مسدود بوده و امکان‎ پیدا کردن کانال وجود ندارد.

با ما تماس بگیرید

bahareh.tabarsi@gmail.com